برای من

الهی در جلال رحمانی و در کمال سبحانی... تو را به رحمانیتت قسم...

برای من

الهی در جلال رحمانی و در کمال سبحانی... تو را به رحمانیتت قسم...

من یه خرخونم.

سوزنم که رو چیزی گیر میکنه دیگه گیر کرده... کاریشم نمی‌شه کرد... زمین و آسمون هم به هم بریزه من باید به اون چیزی که می‌خوام برسم. نه که فک کنی اون چیز خیلی باید پایه‌ای و بنیادی باشه تو زندگی آدم. نمونه‌اش همین کلاس آلمانی... تصور اینکه نمره اول نشم واسم ممکن نیس! ترم پیش اوضاع خوب بود. سطح بچه‌ها بالا نبود و من بدون اینکه زحمت اضافی به خودم بدم شاگرد اول شدم. این ترم اما اوضاع فرق کرد. تمام بچه ها بر اساس نمره‌هاشون اولویت بندی شده بودن و توی کلاس ما چون بهترین کلاس بود، نمره‌ی همه یک بود. یعنی A مثبت. این یعنی چی؟ یعنی با یه مشت بچه خرخون طرفی که کتابو میجون و قورت می‌دن.

حدود دو هفته‌ی پیش امتحان میان‌ترم آلمانی داشتیم. من به دلیل پاره‌ای مشکلات نتونستم برم سر جلسه. قرار شد استاد بعدن یه روزی رو مشخص کنه تا برم و امتحان بدم، که شد آخر هفته قبل. از بچه‌ها که پرسیدم امتحانشون چطوری بود آن‌چنان ناله و زاری راه انداختن که بیا و ببین... همه از سختی امتحان و وقت کم می گفتن... انصافن نمره‌هاشونم که اومد اکثریت خوب نشده بودن. بالاترین نمره‌ی گروهی که زود امتحان دادن 70 بود از 75. منم گیره سه پیچ... افتادم رو دور کل‌کل با اون بابایی که بالاترین نمره شده بود... که ما سوسکت می‌کنیم و اصلن نمره کامل میشیم و فلان و بهمان... اونم در این‌کل‌کل کم از من نیاورد و خلاصه چه شرط‌هایی که با هم نبستیم... کتاب رو که باز کردم زدم تو سر خودم که دختر جون آخه یه نگاهی به سختی و آسونی مطالب می‌کردی بعدن اینطوری کل مینداختی که خودتو ضایع نکنی... دیدم نمیشه کم آرود که... چنان کشتنی فرمودیم خودمون رو که بیا و ببین... البته در طول روز و با این گرفتاری‌های کاری که اصلن نمی‌شد... ولی باید بگم توی این یه هفته در طول شبانه روز یا کار می‌کردم یا آلمانی می‌خوندم... خواب و خوراک بماند! هر چی هم که تو عمق مطالب می‌رفتم بیشتر به خودم فحش می‌دادم که این چه کاری بود من کردم... از اون طرفم نمی‌تونستم قبول کنم من از اون پسره نمرم کمتر بشه... القصه چنان خودزنی کردیم تو این یه هفته که اسممو باید جزو چهره‌های ماندگار جامعه‌ی خراخین ثبت کنن.

بالاخره امتحانو دادم... خیلی آسونتر از اونی بود که بچه‌ها می‌گفتن... خودم که راضیم از خودم. نمره‌مو هنوز نگرفتم. امروز می‌دن. ولی در هر حال اگر می‌خواستم این پستو بنویسم باید قبل گرفتن نمره‌م مینوشتم چون اونطوری نوشته‌م تحت تاثیر نمره‌م قرار می‌گرفت...

نظرات 17 + ارسال نظر
بهاره شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 03:05 ب.ظ

با این خودکشی ای که تو کردی فچ کنم ۷۵ که سهله ۸۵ بشینگران نباش
حالا نمره تو گرفتی بیا بگو چند شدی که ما اینجا نمیریم از فضولی ولی یه خوبیه کل کل همینه که باعث ایجاد سعی و تلاش مضاعف در آدم میشه...نــــــــه؟ دوس جون؟

خدا کنه همینی شه که تو می‌گی... آی اگه بشه چی می‌شه...
آره حتمن میام نمرمو میگم...
من کلن کل‌کل رو دوست می‌دارم. خیلی وقتها عمق و کنه اون چیزی که دارم راجع بهش کل‌کل میکنم رو هم در نیاوردم اما کم نمیارم. مثلن فوتبالی نیستم اما همچین میشینم به بحث و جدل هر کی ندونه فک می‌کنه ته فوتبالو در آوردم.

آسمون(مشی) شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 03:06 ب.ظ http://mashi.blogsky.com

به به!! سلام به یکی از خراخین ماندگار!
من جای تو بودم عمرن کل می نداختم! اگرم کل می نداختم عمرن می خوندم!!
پیچاندن بهتر اس از خرخانی خواهر!!!
راسی ایدی الملوک السلطنه آلمانی دان ! (ماینه اشوستر) 7 خرداد سالگرد وبلاگمه! یه سورپریز واسه همه دارم!! یادت نره بیایی!!

آره... فقط به چهره‌های ماندگار یه سمند می‌دادن یه زمانی من بی نصیب موندم حیف.
یعنی چه طوری می‌پیجوندی؟ نفهمیدم منطورتو.
چشم ۷ خرداد خدمت می‌رسیم. یعنی تا اون موقع خدمت نرسیم؟

مهیار شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 03:32 ب.ظ

سلام
مطالب جالب ومفیدی دارید
تبادل لینک میکنید؟

افسانه جومونگ
http://jumong.tafrihi.com
جدیدترین عکسهای خنده دار
http://fun.tafrihi.com
جدیدترین پیامک ها
http://fun.tafrihi.com
منبع مقالات رایگان
http://article.tafrihi.com
جدیدترین جوک ها
http://joke.tafrihi.com
لطفا ابتدا لینک مارا گذاشته وبعدخبردهید
------
همچنین اگر سایت با رنک 3به بالا دارید طبق شرایط لینک زیر تبادل لینک انجام میدیم
http://www.tafrihi.ir/archives/000103.php
------------
همچنین با وبلاگهایی که تازه شروع به کار کردند(حداقل 10پست) یاهر رنک وبازدیدی دارندواگر لینک "www.tafrihi.com" رو با نام
"بهترین سایت تفریحی برای جوانان ایرانی"
بگذارند دراین قسمت
http://www.tafrihi.com/list/
که به معرفی سایت ها ووبلاگها میپردازیم وبازدید خوبی هم از گوگل دارند ورنک2 دارد شمارا دراینجا معرفی میکنیم
اگر میخواهید لینکتان در قسمت معرفی سایتها قرار بگیرید حتما لینک مارا به همین عنوان قرارداده ودر ایمیل اعلام کنید که برای قسمت معرفی در لینک معرفی سایت ها
www.tafrihi.com
-------------
حتما به ما سر بزنید امدیوارم خوشتان بیاید
خداحافظ

راستگو شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 05:28 ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام
ما یک موتور جست و جوگر ایجاد کرده ایم که فقط سایت های به زبان فارسی در آن ثبت خواهد شد.
اگر شما مایل به ثبت وبلاگ یا وب سایت خود در موتور جست و جو هستید ابتدا باید یک لینک در وبلاگ یا وب سایت خود به آدرس http://www.rastgo.com با عنوان "راستگو" بدهید و بعد در لینک زیر در خواست می دهید تا وبلاگ یا وب سایت شما در موتور جست و جو ثبت شود.
http://www.rastgo.com/submit-script/

اگر پیشنهادی و یا انتقادی دارید خوشحال خواهیم شد از طریق لینک زیر برایمان ارسال کنید:
http://forum.rastgo.com/topic-t741.html

با تشکر و احترام

واسیلی شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 09:13 ب.ظ

وای خدای من،
آخه این چه رسمیه، آخه واقعا این انصافه
یک نفر روزی که باید امتحان بده براش اتفاقی (البته خوب) بیافته ، که نیاد امتحان بده و بعد با اطلاع پیدا کردن از نمره بقیه،براش انگیزه ایجاد بشه و بشینه صبح تا شب بخونه و برای بچه ها کری بخونه و نمره کامل بگیره. ( لازم به ذکر است که ایده جون نه کلاس ها رو درست و حسابی میاد و نه تمرین ها و تکالیف رو انجام میده، معمولا یک خط در میون).
من تو حکمت این قضیه موندم.

اون اتفاق که خوب نبود بود؟ داغ دل منو دوباره تازه نکن.
در ضمن! نمره‌ی بقیه هم در من انگیزه ایجاد نکرد. تو که خودت می‌دونی... در ضمن تر! من فقط برای یه نفر کری خوندم حاج آقا. کاری به کار بقیه نداشتم که...
حکمتشو خودمم نمی‌دونم. ولی بی انصافی رو بد اومدی دوست عزیز همکلاسی.

a-depressed-soul شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 10:42 ب.ظ

چه خرخون! یعنی در زندگی م حتّی یک بار هم aimام این نبوده که بشم نمرهٔ بالای کلاس! نه که به‌ش افتخار کنم، فقط داشتم تفاوت‌های خودم و شما رو درش تأمّل می‌کردم!

هدف من بوده، چرا که نباشه. حالا اینکه بهش افتخار کنم رو نمی‌دونم. شایدم می‌دونم. البته الانه این چیزها خیلی مد نیس. همه دوست دارن برعکسش باشن یا لااقل برعکس نشون بدن! شما رو عرض نکردم ها. حرفم کلی بود.

a-depressed-soul یکشنبه 3 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 11:15 ق.ظ

هوم، بله، اینم که همه می‌خوان یا برعکس باشن یا برعکس نشون بدن برای خودش در جامعهٔ ما معضلی‌ست.
من در درسا و کارایی که دوست‌شون دارم سعیم رو می‌کنم که بهترین باشم، امّا در بقیّهٔ موارد هم‌چین اصراری هم ندارم.
فکر کنم شما هم چنین باشید در خرخونی؟ یا شاید هم کلّاً زیاد می‌خونید؟

آره معضله... خیلی هم هست. دنیای واروونه همینه...
افتخار کردن چیز بدی نیست. اگر من چیزی درونم هست و اونقدر خوب می‌دونمش که داشتنش منو خوشحال می‌کنه، این کارو می‌کنم. بهش افتخار می‌کنم. اگر درسی باشه که دوست داشته باشی چرا نباید بخوای توش بهترین باشی؟ چرا Aim‌ تو نباشه؟
گفتگو نداره که تا آدم چیزی رو دوست نداشته باشه نمی‌تونه براش اونطور که باید و شاید وقت و انرژی بذاره. خود آزاری که ندارم مثلن بشینم صبح تا شب فرانسه بخونم! یا مدار طراحی کنم! یا هر چی که چنگی به دلم نمی‌زنه.

نازلی دوشنبه 4 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 10:33 ق.ظ http://darentezarmojeze.blogsky.com/

سلام ایده جون
خوب کاری کردی که کل انداختی اینطوری که تو خوندی تا آخر عمرت همه یادت میمونه و خیلی خوبه آدم وقتی که انگیزه داشته باشه حالا هر انگیزه ایی که میخواد باشه مطالب رو بهتر میخونه و یاد میگیره . امیدوارم که نمره کامل رو بگیری عزیزم.
مواظب خودت باش.

مرسی عزیزم.
مدتیه نمینویسی خانوم؟ درسته یا اشتباه می‌کنم؟

خودم دوشنبه 4 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 12:38 ب.ظ

سلام
من همیشه سعی کردم اهداف خودمو مد نظر داشته باشم تا با بقیه رقابت کنم. البته انگیزه رقابتو نمیشه انکار کرد ولی همیشه تو رقابت هام هم یه هدف کلی تر را در نظر داشتم نه فرضا فقط یک امتحان.
در مورد پست قبلیت هم یه نکته جالب بگم.
داشتم تو یه جایی زندگینامه کلی و اسامی نویسندگان معروفو می خوندم به تئودر اشتورم برخوردم. این آقای نویسنده هم به دستهای آدم ها توجه خاصی داشته و در داستان ها و غزلیاتش دستهای آدم ها را به حالات مختلف توصیف میکنه.
در مورد پست بالایی هم نکته اینجاست که همه می دونن باید به کی رای ندن که امری سلب است ولی در قسمت ایجابی قضیه واقعا آدم می مونه چی کار کنه. با این حال فکر کنم انتخاب بین اون دو تا خیلی هم سخت نباشه!!!!
بالاخره مشخصه که کدوم بهترن!!!

اوم... تیکه‌ی اول حرفتو قبول دارم. ولی اینکه آدم بخواد توی یه سری مسائل بهتر از بقیه باشه وجود هدف کلی رو توی زندگی نقض نمیکنه. کما اینکه در رسیدن به اهداف کلی زندگی هم به نوعی غیرمستقیم با بقیه در رقابت هستیم. مضاف بر اینکه اصولن ارضای حس برتر بودن در زندگی (حالا در هر زمینه‌ای که می‌تونه فراهم بشه) برای رشد شخصیت آدم لازمه...
فرای همه اینها من الان فهمیدم که چقدر از قیدها در جملاتم استفاده می‌کنم!!!
----
من موندم تو این همه وقتو از کجا میاری!!! برام قابل تحسینه.
در مورد اون آقا هم برام جالب شد ببینم نوع نگاهش چی بوده به دستها... اگر کتابی ازش پیدا کردم حتمن خواهمش خوند.
----
نه باور کن همه نمی‌دونن. اینقدر ساده مساله رو نگاه نکن... به طور حیرت آوری آدمهای زیادی رو می‌بینم که نمی‌دونن به کی نباید رای داد به‌علاوه اینکه عده زیادی هم هستند که نمی‌فهمن اصلا چرا باید رای داد یعنی ...وار براشون مهم نیس! دغدغه این روزهای من اینه که آیا باید به عقیده‌شون احترام بگذارم یا نه. در واقع به نوعی نمی‌تونم به عقیده‌شون احترام نگذارم و باهاشون سر انتخابشون بحث و جدل کنم. همونطور که خودم خوشم نمیاد کسی بهم بگه چی کار باید بکنم یا بهتره به کی رای بدم. اونا هم حق انتخاب دارن خوب.
برای من هنوز مشخص نیست که کدوم بهترن... باور کن.

آسمون(مشی) دوشنبه 4 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 01:39 ب.ظ

یعنی ایدی!! باورت نمی شه دیشب تو خواب اینقذه به اون نظری که تو پست پایینت دادم ، خندیدم!
یه دفه نمی دونم چه جوری یاد اون افتادم و تو چُرت بودم که از نظر خودم خنده م گرف!!
دوباره رفتم خوندمش ترکیدم از خنده!!
نمی دونم چراهااااااااا؟؟ وختی کلمه زرت وزرت می آد تو ذهنم خنده م می گیره!!
خدا شفام بده ایشالا....

:دی
من اونقدر از خندیدن بقیه لذت می‌برم که نگو... اصلن یه جورایی خیلی دلنشینه.
مگه ملیضی خانوم؟ این حرفا چیه... کامنتدونیتو بسته بودی من جسارت نکردم حرفی بزنم!

بهاره دوشنبه 4 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 01:55 ب.ظ http://rouzmaregiha.blogsky.com

سلام ایدی جونم اینا
خوفی؟
جهت عرض دالی خدمت رسیدم:دی
چطورایایی دوس جون؟

سلام عزیزم. ممنون که به یادمی. خوبم. امروز بعد از سه ماه برای اولین بار فقط با یه سری خورده کار جزئی مواجه بودم و سرم خلوت تر بود. :)

بلوط سه‌شنبه 5 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 11:43 ق.ظ

آفرین اراده!
منم دارم زبون آلمانی رو یاد می گیرم البته کلاس نمیرم...از طریق cd های آموزشی. خداییش عجب زبون سختیه! یعنی تلفظ حروف و فهمیدن حرفاشون خییییییییییلی سخته دارم کم کم ناامید میشم!
شما الان اگه یه کانال آلمانی رو بگیری می تونی حرفاشونو خوب بفهمی؟

بدون کلاس که خیلی سخته... قاعدتن با سی دی و کتابهای آموزشی نمیتونی اون اندازه که کلاس میری پیشرفت کنی اما نا امید نشو...
بطور کلی شیوه صحبت کردن آلمانی ها شمرده شمرده و نوع بیانشون شیواست. واسه همین وقتی کانال آلمانی میبینم در اکثر اوقات واژه ها رو تشخیص می‌دم گو اینکه حتی معنیشو هم نمی‌دونم.

زرایر چهارشنبه 6 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 12:04 ق.ظ

سلام

داشتم رد می شدم (از وبلاگ موجود زنده)‌ گفتم یه سلامی عرض کنم خدمتتون. بعدم... نمی خواستم کامنت بذارم و مزاحم شم. ولی دارم از فضولی ناک اوت میشم. یعنی واقعا نمره کامل گرفتی؟؟؟

سلام.
خواهش می‌کنم وقتی کامنتها بازه کسی مزاحم نیست. نه نمره کامل نشدم! یه نیم نمره‌ای با کامل فرق داشت...

بلوط چهارشنبه 6 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 10:12 ق.ظ

خب پس امیدوار میشم!

:)

خودم چهارشنبه 6 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 07:15 ب.ظ

سلام
در مورد اینکه میگی خدا خدا میکنی نشه، منظورت همون جواب apply نیست؟!!!!:--)
تو حدس میزنی من به کی رای میدم؟

منم در مورد رایت اولش یه ذره منطق می بافم!!!!
:--) بعد حدسمو می زنم:
یه بار در مورد موسوی پست گذاشتی ولی بعدش گفتی که مرددی و هنوز تصمیم نگرفتی، پس دو حالت داره یا تصمیمت قطعی شده و به موسوی رای میدی یا اینکه میری به کروبی رای میدی،
ولی من حدس میزنم به احمدی نژاد رای میدی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11
شوخی کردم، به موسوی رای میدی درسته؟
ولی با همه اینها در کنار اینکه گزینه اصلیتو مشخص میکنی عجله نکن صبر کن ببین تو این روزهای باقیمانده چی پیش میاد. ولی هر چی فکر میکنم همون گزین خودم بهتره!!!!

:)

inموریx پنج‌شنبه 7 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 03:45 ب.ظ http://inmorix.persianblog.ir

به به....میبینم که هنوز داری آلمانی رو ادامه میدی و تازه دست از این درسخون بازیهاتنم ور نداشتی و بازم شاگرد اول بازی در میاری....استاد این ترمت کیه؟بزار یه سر بیام اونجا

سلام :)
استاد این ترمم Frau Wielander هستش

آسمون(مشی) شنبه 16 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 02:08 ب.ظ http://mashi.blogsky.com

ما آپ کردیم!!
ما مث شما با ادب نیستیم که در پستتو می بندی نیایم نظر بزاریم!
به نظر من اون پست جدیدت درسته درسته!!!

اوهوم! قربون اوت تیکه انداختنت دوست من!!! :دی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد